Hogyan lelhet több örömöt az életben?


„Célok, remények, ambíciók vagy álmok nélkül az öröm elérése szinte lehetetlen.”
L. Ron Hubbard

Mindegy, hogy Ön milyen idős vagy fiatal, mindegy mennyire gazdag vagy szegény, mindegy mennyire boldog vagy szomorú, szüksége van célokra.

De hogyan tudja megállapítani, hogy jelenleg mennyire élettel teliek a céljai és mennyi örömet biztosítanak az Ön számára?

A lehetséges jelei annak, hogy cél-hiányban szenved

Öregnek, betegnek vagy fáradtnak érzi magát bármiféle ok nélkül.
Kis problémák úgy tűnnek, mintha nagy problémák lennének.
Gyűlöli a munkáját, vagy az élete más részeit.
Semmi nem érdekli, semmi nem hozza izgalomba; nem érez szenvedélyt az iránt, amit csinál.
Arra vár, hogy valaki más adjon Önnek lehetőségeket vagy tegye sikeressé.
Még ha sikeresebbnek is tűnik, mint mások, boldogtalan.
Elhúzza a feladatait, hogy kitöltse a napját.
A napjai céltalan cselekvéssel telnek.
Azon tűnődik, hogy mi fog Önnel történni a jövőben.
Tudja, hogy korlátlanok a lehetőségei, mégsem változtat.

És most fontoljuk meg a célok előnyeit is!

A célok tíz jótékony hatása

1. Ha van célja, van egy irány, amerre halad.
Úgy tudja befektetni az idejét és erőfeszítéseit, hogy megtérüljön.
Egy versenyautó, ami a földhöz van láncolva ugyanolyan, mint célok nélkül élni. Rátapos a gázpedálra és a motor felbőg. A kerekek kipörögnek és füstölnek. Mégis, bármilyen erősen nyomja a pedált, sehova nem jut.

2. Amikor a célját segítő lehetőségek tűnnek fel, felismeri és megragadja őket.
Mindenütt vannak lehetőségek. A trükk abban rejlik, hogy észre kell venni őket. Amikor észben tart egy célt, a lehetőségeket könnyebb meglátni.

Például amikor eldönti, hogy venni fog egy kisteherautót, hirtelen észreveszi a több tucat kisteherautót az utakon. Mielőtt lett volna ez a célja, valószínűleg naponta elment kisteherautók mellett és soha nem vette őket észre.

Amikor a fejében ott van egy cél, olyan módokat lát meg a célja elérésére, amiket soha nem vett észre korábban. Sokat ezek közül talán senki más nem vesz észre Önön kívül.

3. Jobb döntéseket tud hozni.
Amikor fontos válaszút elé ér, egyszerűen megkérdezi magától: „Ezek közül a lehetőségek közül melyik fog legtöbbet segíteni nekem a célom elérésében? Az A terv fog segíteni a célomban, vagy a B terv lenne a jobb?”

Ahogy a fényszóró az éjszakában, a célja megvilágítja a legjobb választást, és így az jól látható lesz az Ön számára.

4. A célok motiválják Önt és energiát adnak.
Például amikor nyaraláshoz készülődik, sokkal több dolgot elvégez, mint egyébként. Van egy tiszta, határozott célja, hogy elvégezzen bizonyos feladatokat és azután induljon el az útra.

A cél izgalma segít, hogy keményen és gyorsan dolgozzon anélkül, hogy elfáradna.

5. Több kontrollja van az élete felett, azaz jobban irányítja.
Amikor az élet eseményei ide-oda taszigálják, a célok segítségével ismét kontrollra tehet szert.

Például valakit letartóztat a rendőrség valamiért, amit nem követett el. Miután kijön a börtönből, a céljaira koncentrál és folytatja az életét.
A rossz élmény nem dönti romba az életét.

6. Nagyobb magabiztosságra tehet szert.
Képes lesz kezdeményezni, elindítani dolgokat. Vezetővé válhat.

Például ha egy csoporttal eltéved a vadonban, és egyedül Ön ismeri a helyes irányt, a csoport végül követni fogja Önt. Ön nem kezdene valaki mást követni, nem ülne le és kezdene aggódni. Magához ragadná a kezdeményezést és elvezetné a csoportját a biztonságos helyre.

7. El tudja dönteni, hogy a jelenlegi tevékenysége hozzájárul-e a végső sikerhez, vagy sem.

Tegyük fel, azon kapja magát, hogy egy gödröt ás a földbe. Megkérdezi magától: „Miért ásom ezt a gödröt?” Aztán rájön, hogy „Ó igen! A házamat építem és ehhez kell először egy pince.”. Vagy rájön, hogy „Várjunk csak! Ez a gödör a haverom házának lesz! Már megint rábeszélt valamire. Már így is sokkal tartozik nekem. Itt az ideje, hogy a saját pincémet ássam.”

Egy másik példa: Csalódott és nem tud aludni, mert nem végzett el semmi érdemlegeset a nap során. De aztán eszébe jut, hogy megtett három lépést is az egyik célja felé. Vállon veregeti magát és elalszik.

8. A hosszú távú célok segítenek megoldani Önnek rövid távú problémákat.
Például Önnek és házastársának van egy olyan hosszú távú célja, hogy a három gyermekük boldog, egészséges, becsületes és sikeres emberekké váljon. Észben tartja ezt a célt, amikor a fiát lopáson érik egy boltban. Persze kitalál valamilyen büntetést, de arra is felhasználja ezt az ügyet, hogy megtanítsa a srácnak a becsületesség előnyeit.

A teljes kép segít Önnek, hogy bölcs döntéseket hozzon.

9. A tervei hatékonyabbak lesznek.
Minden reggel megtervezheti a napját a céljai alapján. Például: „Mit tehetek ma azért, hogy egy lépéssel közelebb kerüljek ahhoz a célomhoz, hogy anyagilag független legyek?”

A heti, havi és éves tervek eredményesebbek lesznek, ha sorba rendezi és konkrét célokhoz igazítja őket.

10. A célok egy jobb jövő reményét adják Önnek. A célok boldogabbá teszik Önt.
Nézze meg a foci drukkereket. Van egy céljuk, hogy csapatuk megnyerje a meccset. Néhány órára ez a cél segít nekik, hogy elfelejtsék a problémáikat az életben. Még ha vesztenek is, jól szórakoztak.

A célok segítenek élvezetessé, sőt pezsgővé tenni az életet. A célok természetes feldobottságot adnak, amit soha nem tudna elérni élénkítő szerekkel, vagy más mesterséges eszközzel.

Ön melyik előnynek venné hasznát?
A több öröm és az életteli célok felfedezése csak Önre vár.
Az Életcél Konzultáció azonnal, közelgő esti előadásunk és Bernard Percy szemináriumunk pedig hamarosan segíteni tudnak ebben (részletek nemsokára).

Szeretettel,
Janurik Zita
vezető konzultáns
Életcél Konzultáció Magyarország


Gabor

About Gabor